نقد و بررسی بازی Bulletstorm

نقد و بررسی بازی Bulletstorm

 

 

مقدمه:

 

اگر بازی Painkiller ساخته استودیو People Can Fly را بازی کرده باشید پی به استعداد عالی این شرکت در ساخت بازی های اول شخص خواهید برد. این استودیو حال زیر مجموعه Epic Game خالق سری فوق العاده Gears Of War می باشد شاید هر کسی مشتاق بود تا ترکیب دو شرکت بازی سازی موفق را در کنار هم ببیند و شاید خیلی ها فکر میکردند بازی بی نظیر از همکاری این دو شرکت به دست می آید. دقیقا این حرف ها و این شایعات پیرامون بازی Bulletstorm بود و همگان انتظار یک بازی قوی و البته بی نقص از سوی Epic داشتند. با توجه به موتوری که شرکت Epic در اختیار دارد این بازی از نظر گرافیکی که بسیار در این چند وقت مورد توجه شده است باید بی نقص و یا حداقل دارای اشکالات کمی باشد اما باید دید که آیا این انتظار هواداران این بازی برآورده شده است؟ موضوعی که در تمامی نقد های این بازی جنجال به وجود آورد مقایسه این عنوان بازی سری سوم از مجموعه بازی Killzone 3 بود ولی ما در این نقد هرگز این دو بازی را در هیچ بخش با هم مقایسه و یا هر چیز دیگری نمیکنیم!

 

 

 

داستان:

 

به نظرم اگر داستان بازی قوی تر از اینی که هم اکنون با آن روبرو هستیم بود خیلی  میتوانست به موفقیت بازی کمک کند. نقش اصلی در بازی شخصی به نام Grayson Hunt می باشد که دوستان او او را گری در بازی خطاب میکنند. گری برای گروهی مخفی به نام Dead Echo کار میکند اما پس از مدتی او پی میبرد که قضیه پیچیده تر از این هاست و او دارد مردمی بی گناه را از بین میبرد او در ابتدای بازی که به شدت مست است تصمیم میگیرد از ژنرال او و همکارانش انتقام مردم بی گناهی که کشته شده اند را بگیرد. طی یک حادثه ای که در سفینه ای که گری در آن حضور دارد میافتد هیچ کس به جز ایشی زنده نمیماند ایشی که در واقع مرده است به کمک گری و دوستانش و البته همران دکتر به اتاقی میروند و دکتر او را به طوری احیا میکند. پس از آن حادثه فقط ایشی و گری از این حادثه جان سالم به در میبرند و به دنبال انتقام حرکت میکنند. گری هنگامی که به هوش می آید متوجه میشود دوستش ایشی نیمی از صورتش ربات است و نیمی دیگر انسان! بعد این دو به سرزمینی زیبا به نام Stygia پای میگذارند و از این جا بازی تازه شروع میشود… . گری بسیار شوخ است و خیلی دوست دارد در تمامی مواقع بازی تیکه ای بیندازد! در نهایت این بخش از بخش های خوب بازی می باشد ولی میتوانست با داستانی پر محتوا تر بازی را جذاب تر از این بکند.

 

 

 

گرافیک:

 

موتور بازی Unreal Engine 3 می باشد که موتور بسیار قدرتمندی میباشد ولی گرافیک بازی دارای اشکالا فراوان است شاید از نظر خیلی ها گرافیک بازی عالی است ولی دیر لود شدن بافت ها و بی کیفیتی آن ها بسیار به گرافیک بازی ضرر زده است. چزئیات بازی واقعا عالی و از بهترین نکاتی است که شرکت سازنده بازی به آن توجه کرده است. رنگ بندی بازی واقعا چشم نواز است. محیط بازی واقعا عالی است و چشم انداز بسیار خوبی دارد. این جمله را خود گری نیز در بازی میگوید! دشمنان طراحی بسیار خوبی دارند ولی اشکالات بازی در مورد آن ها نیز صدق میکند! مثلا در یکی از صحنه ها دشمنی را به هوا پرت کردم و این دشمن در هوا معلق ماند و هر چه قدر که به او تیر میزدم خونی را مشاهده نیکردم! این اشکالات واقعا به بازی لطمه زیادی زده اند. اسلحه های بازی نیز بسیار طراحی خوبی دارند ولی دیر لود شدن گریبانگیر آن ها نیز می باشد. در نهایت گرافیک بازی در مقابل بازی های عرضه شده اول شخص برتر جهان هیچ حرفی برای گفتن ندارد ولی بعضی از نکات مثبت در گرافیک حداقل از افتضاح بودن این بخش جلوگیری کرده است!

 

 

 

صداگذاری:

 

Epic در بازی های خود نشان داده است که علاقه بسیار زیادی دارد تا شخصیت اول خود را با صدای کلفت نمایش دهد. این مورد در بازی Gears of War و مارکوس فینیکس نیز درست میباشد. صداگذاری واقعا عالی است. همان طور که گفته شد شخصیت گری بسیار شوخ است و در بازی سعی در خندادن بازیکن دارد. صدای فریاد زدن او هنگام کشتن دشمنانش واقعا دیدنی است. صدای اسلحه های موجود در بازی واقعا زیباست. در نهایت برای این بخش توضیحات زیادی نمیتوان داد و در همین مطالب ذکر شده خلاصه میشود.

 

 

 

گیم پلی:

 

واقعا گیم پلی بازی یکی از بهترین گیم پلی های سال ۲۰۱۱ و حتی سال قبل نیز است! گیم پلی بازی هرگز کسی را خسته نمیکند زیرا یک گیم پلی، خشن نیست و در خود سرگرمی هایی نیز دارد! گری همانند بازی Vanquish بر روی زمین سر میخورد. این موضوع با اینکه تکراری است ولی از نکات جالب بازی به شمار میآید. هنگامی که دشمنان به شما نزدیک میشوند میتوانید با دکمه B ( در Xbox 360) آن ها را به هوا پرتاب کنید و بعد به آن ها شلیک کنید. میتوانید آن ها را در کاکتوس بیاندازید یا به داخل سیم های برق و آن ها را به اسکلت تبدیل کنید! بعد از مدتی کوتاه بازی به شما وسیله ای میدهد که با آن میتوانید دشمنان را با دکمه LB به جلوگشیده و به آن ها شلیک کنید. در بازی مکان هایی وجود دارند که شما میتوانید سلاح خود را ارتقاء دهید و آن را آپدیت کنید. مثلا میتوانید وسیله ای بخرید که هنگامی که چند ثانیه  دکمه LB را نگه داشتید دشمنانتان به هوا پرت شوند و بدین وسیله آن ها را بکشید. البته لازم به ذکر است برای خریداری این وسایل باید امتیاز لازم را داشته باشید اگر دشمنی را Headshot کنید بازی ۲۵ امتیاز به شما میدهد اگر به طور معمولی بکشید فقط ۱۰ امتیاز نصیب شما میشود. بازی تعداد کثیری طریقه کشتن در بازی قرار داده است و وقتی شما آن ها را در بازی اجرا کنید بازی به شما نشان میدهد. Boss Fight های بازی خیلی جالب نیستند البته بعضی از آن ها بسیار جالب میباشند ولی اکثر آن ها که دارای اسلحه رگبار هستند بسیار ساده طراحی شده اند. در مرجله ای شما بر روی یک ترن قرار دارید و باید از آمدن دشمن به ترنتان جلوگیری کنید این مرحله بسیار شبیه به یکی از مراحل بازی Gears Of War 2 میباشد. در بازی میتوانید کنترل یک موجودی را به دست بگیرید که ابتدا قصد جان شما را داشته است. در این مرحله شما ریموت این موجود را با کشتن کسی که پشتش است به دست میگیرید و به راحتی هر چه تمام تر دشمنانتان را از سر راه برمی دارید. سلاح های بازی به شدت شبیه به Gears Of War میباشد و البته خیلی هم زیاد نیستند یکی از جالبترین آن ها اسلحه ای می باشد که شما با آن تیری را به بدن دشمنتان شلیک میکنید و بعد به دستور شما منفجر میشود و تعداد زیادی را از بین می برد. اسنایپر موجود در بازی نیز عالی است و کمک زیادی به شما و البته به دشمنانتان میکند. هنگامی که با آن شلیک میکنید میتوانید محل برخورد آن را خودتان با آنالوگ سمت راست به بازی بدهید. نشستن در بازی واقعا عذاب آور است برای نشتن باید دکمه LS را نگه دارید و به همین دلیل نشتن در بازی خیلی سخت می باشد و بازیکن سعی می کند کمتر از آن بهره گیرد. هوش مصوعی بازی واقعا خوب است در ادامه بازی و هنگامی که چند Act را میگذرانید هوش مصنوعی بازی واقعا بالا میرود و دشمنان دیگر در دید شما نمی آیند همچنین آن ها دیگر از قدرت دست شما شکست نمیخورند! گیم پلی بازی کوتاه است و در ۶-۷ ساعت به اتمام میرسد این بازی دارای چند Act می باشد که هر کدام چندین چپتر را داراست. در نهایت گیم پلی بازی واقعا از بی نظیر ترین گیم پلی های سبک اول شخص می باشد.

 

 

 نتیجه گیری:

 

Bulletstorm را میتوان بازی موفقی در سبک اول شخص دانست ولی اشکالات آن که کم هم نیستند مانع بی نقص بودن آن می شوند. با توجه به اینکه بازی های اول شخص بزرگی در مقابل این بازی هستند این بازی در برابر آن ها نمیتواند مقابله کند ولی گیم پلی آن میتواند یکی از بهترین گیم پلی ها باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





مطالب قبلي





Copyright © 2009-20010 Loxblog.com All Rights Reserved . Designed by Loxblog.com

gamefire

نیما دارابیان

gamefire

http://gamefire.loxblog.com

game fire

نقد و بررسی بازی Bulletstorm

game fire

به وبلاگ من خوش آمدید نقد و بررسی بازی های روز دنیا

game fire